luni, 9 mai 2022

Să bem, să bem din potirul fericirii, la RoVinHud...

După aproape trei ani de lungă și pandemică așteptare, plus 70 de zile de război nedorit, Salonul RoVinHud ne-a încântat cu surprize de tot felul, cele muzicale fiind de neuitat, dovadă că unul dintre logourile CDViN, The Wine Sounds Good, e mai valabil ca niciodată.

 

Un grup consistent de cedevini, incluzând cei mai entuziaști membri ai clubului, a bifat cu entuziasm participarea la RoVinHud 2022, un salon mult așteptat de toată lumea. Unii dintre noi nu au ratat nici măcar o zi de festival, cazându-se în Timișoara pentru a putea degusta fiecare picătură de eveniment. 

Mai modești, membrii fondatori și-au alocat o întreagă zi de sâmbătă pentru reîntâlnirea cu Szövérdfi Szép Zoltán, unul dintre magnificii vinului, și cu persoanele speciale care fac posibilă organizarea acestui salon dedicat. Între două pahare sorbite pe la standurile numeroșilor participanți, am apucat să luăm și masa la un local excelent din buricul târgului timișorean, Locanda Del Corso. 

La Timișoara și mai ales la Hotel Timișoara, nu mai sunt neapărat toate cum le știm. Fosta parcare a hotelului a devenit o uriașă construcție paralelipipedică, potrivită pentru găzduirea unui eveniment de talia RoVinHud. Prin oraș, s-au mai schimbat unele, nu neapărat în bine, mall-urile cresc, sensurile se schimbă, se îmbogățesc, periferia e aglomerată și prost dimensionată, centrul e viu și vibrează. Tot așa am vibrat și noi, pe la standurile zecilor de participanți: Agape Artă&Natură, Aramic, Aurelia Vișinescu, Avincis, Balla Géza, Casa de Vinuri Cotnari, Corcova Roy&Dâmboviceanu, Cramele Recaș, Davino, Domeniile Averești, Domeniul Bogdan, Dorvena, Dradara, East Cellars, Familia Darabont, Fine Wine Association of Hungary, Gîrboiu, Happy Wines, La Contessa, Liliac, MaxiMarc, Nachbil, Oprișor, Pivnițele Birăuaș, Produse Moldovenești, Pulltex, Purcari, Rasova, ReWine, SERVE, Thesaurus, Via Viticola Sarica Niculițel, Viile Metamorfosis, Villa Vinèa, Vinimondo, Wine Point.

Am început degustarea cu un spumant alb de la Liliac, una dintre cele mai calitative vinării transilvane, și am încheiat-o cu vinurile Familiei Darabont, nouă cramă bihoreană de care am aflat la salon. Între altele, am mai degustat licori de la Avincis, Davino, Viile Metamorfosis, Oprișor, MaxiMarc, Dradara, Domeniul Bogdan, Dorvena, Rasova, Corcova, Pivnițele Birăuaș. Și am reținut Purpura Valahica 2016 de la Davino, precum și Rose-ul Domaine Ceptura Rouge, albele excepționale de la Avincis, Cuvée Petit Sauvignon Blanc 2021, Fetească Regală & Pinot Gris 2020, dar și blendul roșu Cuvée Grandiflora, Smerenia de la Oprișor, Feteasca Neagră de la viile Metamorfosis, Sauvignon Blanc-ul și Orange-ul de la Dradara, Feteasca Regală de la MaxiMarc, Pinot Grigio de la Dorvena, Chardonnay-ul de la Darabont, Primordialele Domeniului Bogdan, Chardonnay Reserve de la Corcova. 

Fără îndoială, de nu ne-am fi lăsat duși de val, de valul reîntâlnirii cu mari vinuri și buni prieteni, am fi reținut și alte etichete, probabil remarcabile. Rămânem totuși imperfecți, nu reușim să fim exhaustivi, ne pierdem în  detalii și prea trăim clipa. Cu toate acestea, sau tocmai de aceea, am apucat să fredonăm încântați, alături de protagoniștii invitați la salon, "Libiamo ne' lieti calici", celebra arie din opera La Traviata a lui Giuseppe Verdi. Ba chiar am valsat în gând, savurând această surpriză muzicală pentru care și organizatorii trebuie felicitați și aplaudați. 


 Galerie foto

 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu