joi, 10 ianuarie 2019

2018, un an plin de aventuri în dormitorul bunicii, pe mare și prin Mitteleuropa


Numărănd toate titlurile, fotografiile, link-urile celor 365 de zile din 2018, ne dăm seama că am avut parte de un an plin-plin-plin, în care nu ne-au lipsit în nici un caz entuziasmul, periplurile, aventura. Au fost atât de multe evenimente, cu paste și clătite, cu emu și Tămâioase Negre, cu calamari și vițe străvechi, că unele au rămas pur și simplu fără cronică. În 2018 munca noastră a avut ca rezultat, între altele, 38 de degustări și 14 întâmplări speciale în club, dar și 94 de articole publicate pe cele două site-uri, cdvin.ro și vestik.ro, și pe blogul Pivnicer. Lor li se adaugă sutele de postări de pe paginile de facebook ale clubului și ale membrilor fondatori. Cum Cineva, acolo sus, ne iubește, în 2018 am avut șansa să participăm la 9 festivaluri de tot felul și să vizităm 7 crame din 7 țări europene. Amintirile anului abia pot fi cuprinse parțial în rândurile, fotografiile și link-urile care urmează.
 
Ianuarie a început cu bilanțul anului 2017, oferindu-ne apoi o emerită degustare de Cleștar cu Big Radu și mult așteptata seară a Magnificilor. Am mai povestit despre concursul mondial de Sauvignon din Steiermark și ne-am oferit un eveniment cu totul special avându-l ca maestru de ceremonii pe amicul Vali Ceafalău: o degustare de... Riedel și ciocolată. La urmă ne-am reîntâlnit cu Ombun și vin bun la degustarea de Dac, KVINT și Château Vartely.
În februarie am povestit mai întâi despre o anume vineri cu magnumuri și bunătăți din caietul bunicii, continuând cu cronica unui alt eveniment, o sâmbătă de sushi și vin de ziua lui Ionu. Și ca să încheiem un weekend apoteotic, am consemnat, într-o duminică, în cadrul unei prea scurte tradiții, din păcate, un apetisant șonk’n’wine festival cu Anca&Mihai. Ne-am mai gândit să oferim șase vinuri Bauer prietenilor de pretutindeni, apoi am anunțat Marea Unire a vinurilor la Vinvest. În aceeași lună am mai organizat un spectacol oenologic și culinar cu Herbert și Ja, dar și o aniversare picantă, cu vinuri românești și arome asiatice.

Luna martie a debutat cu o petrecere în compania a șase vinuri și a două chef-e autohtone, apoi prietenii de la Viile Metamorfosis au lansat câteva vinuri superbe în dormitorul bunicii. Una dintre cele mai entuziasmante întâmplări a anului 2018 a fost degustarea pe două niveluri, petrecută în club și vinotecă, cu vinurile Antinori. Am mai scris despre avantajele Austriei la ProWein 2018 și despre creșterea exporturilor de vin ale acestei țări. Un eveniment unic, cu casa închisă, a fost Coffee cupping & wine tasting. Un articol l-am dedicat celor 37 de vinuri degustate în premieră națională la Timișoara, apoi am săvârșit un flashtasting vizual și olfactiv cu noile vinuri de la SERVE. Am mai reușit să alungăm iarna cu ajutorul a șase vinuri de la Crush și să participăm, la Timișoara, la un dineu epicurian à la française, apoi am publicat Programul festivalului Vinvest.
 
Primul articol din aprilie a fost dedicat unor vinuri medaliate la Vinvest, apoi am scris despre cei cinci gușteri, de felul lor din Dealu Mare, care au fost protagoniștii unei degustări premium. Am relatat apoi cum am atins Apogeum, cu Dolette și Indiana Jones, și am vorbit despre premierele Vinvest, cu ochii la 2021. Ziua Adinei și a Malbecului s-au ținut de asemenea în Vestik Club, apoi ne-am delectat cu niște Isse de pe salină și am povestit despre festivalul sârbesc Novosadski Salon Vina.
În debutul lui mai am scris despre un masterclass cu Manu în dormitorul bunicii și despre seara spumantă cu Răzvan. Am mai avut parte de Issa, Equines și un pic de Cluuj, descriind într-un reportaj noblețea de lume nouă a vinurilor și cailor de la Turda. Membrilor clubului le-am oferit vinuri spaniole pentru toate gusturile și buzunarele și am anunțat apoi prima ediție a Salonului Vinurilor Milésime de la Oradea. O altă seară premium organizată în club a avut ca subiect vinurile românești și arta marca Oravitzan. Ne-am mai oferit apoi șase vinuri și câte un veac de singurătate în fiecare pahar și câteva vinuri cușer provenite din Burgenland.
 
În iunie am scris despre Festival Tamjanike care a avut loc în premieră la Belgrad și am povestit cum am dezlegat misterul Tămâioasei Negre în capitala Serbiei. A urmat o cronică afectivă a Rusaliilor 2018 la Crama Avincis și am anunțat a patra ediție a Festivalului RO-WineOprișor, Borișor, Vestitor s-a dovedit o combinație oenologică perfectă în odăile bunicii. Următoarele articole au avut ca subiecte festivalul vienez VieVinum și degustarea de vinuri biodinamice „Tasting with Respect” din Palatul Hofburg. Dincolo de splendoarea vieneză, la finele lunii am organizat acasă, în extrem de Mica Vienă, o triplă sărbătoare cu vinurile Cramei Liliac.
Primul articol din iulie l-am dedicat arădeanului care a câștigat o bursă de studii de 10.000 de euro în Italia, apoi am descris seara italiană cu vinuri Antinori și paste de tot felul.  
Am mai organizat, lângă Sâmbăteni, un party de pomină cu Vinarte, nandu și burgeri în Zooland ori mai degrabă în Wonderland și ne-am revăzut, în dormitorul bunicii cu Tohani și prietenul Ștefan Timofti. Unsprezece etichete sârbești și un soi de legendă din țara vecină au făcut deliciul unei alte degustări către final de iulie.
 
În august am făcut cronica unei degustări cu Chardonnay-uri din trei țări și am vorbit despre
The First Master Sommelier Examination din Austria iar apoi am anunțat Salonul Vintest de la București, aflat la a opta ediție. Nu am uitat să povestim despre viitorul festival de la Merano, găsind de cuviință totodată să organizăm propriul minifestival de clătite și rosé chiar în curtea bunicii. A urmat apoi în club o întâlnire emoțională cu vinul „1918” și am scris seria de reportaje făcute în Slovenia și Italia de-a lungul a șase zile de vis, primul dintre ele fiind: Acasă la Stara Trta, cea mai bătrână viță-de-vie din lume. Ritualul și Pârâitoarea
 
Am continuat să publicăm, în septembrie, alte șase reportaje despre călătoriile de la sfârșitul lui august prin Slovenia și Italia: Hvala lepa, Slovenija, grazie mille, Italia!; Portorož și Postojna, marea și peștera imperială; O baie la Lignano, pe plaja lui Hemingway; Croazieră de-a lungul țărmului unei mici Slavii venețiene; Un imn dedicat viței-de-vie cvadricentenare; La Târgul AGRA, cu mascote, pleșkavița, Refošk și kürtőskalács.  
Degustarea oferită de #winelover-ul Bruno Gaberšek am povestit-o într-un articol publicat la începutul lunii ianuarie 2019.
Tot în septembrie am scris despre abundența recoltei de struguri din Austria, despre ziua Sorinei, cu flori și spumante la frapieră, despre seara italiană cu paste și vin  în compania lui Gianluca Testa.
Domeniile Panciu și șampania de la noi, de acasă au făcut furori apoi în Vestik Club. Am anunțat următoarea ediție a Campionatului Mondial al Somelierilor și am organizat o incitantă degustare de vin în pahare negre. Un reportaj despre „ Dani ludaje”, inedit  festival al dovlecilor din orașul sârbesc Kikinda, a încheiat luna.
 
Octombrie a debutat cu două articole despre Groningen Wijnfestival 2018, eveniment care a avut loc la sfârșit de septembrie într-o biserică din cel mai nordic mare oraș al Olandei. O degustare cu Răzvan Demian, omul-orchestră, și Vali Chibrit - un caricaturist scăpărător a fost primul eveniment al lunii organizat în club. Am dat o fugă apoi până la Măderat, pentru o sorbire de vin și o îmbrățișare de Sequoia la Crama MaxiMarc. Un articol l-am dedicat vinului spumant Sekt, specific Austriei, iar un altul Salonului bucureștean Vintest. A urmat, în club, o seară cu Pinot și Alira, iar apoi am scris despre Crama Carastelec, triplu medaliată la un prestigios campionat mondial de spumante.
 
La debut de noiembrie am povestit cum am sărbătorit Ziua Mondială a Pastelor, am mai dedicat un articol viilor și vinurilor Austriei și un altul celei de-a 27 ediții a Merano WineFestival. HalloWine Party 2018 a fost aniversarea mea de groază, urmată de o degustare cu licorile cu atitudine, longeitu(in)e și altitudine al Casei de Vinuri Ștefănești. Am scris despre câștigătorii WineHunter Platinum Award de la Merano și ne-am reîntâlnit în club cu mulți prieteni de la Casa de Vinuri Cotnari, care au lansat spumantul de Fetească Neagră. Ultimele două articole ale lunii au fost despre vinurile austriece de calitate și despre Herbert și vinurilor sale extreme, primite cu aplauze în dormitorul bunicii.
 
În decembrie am descris într-un reportaj proiectul inedit numit Valahorum – Essence de Roumanie și ne-am dat întâlnire cu un Supertoscan în dormitorul bunicii: Tignanello. Villa Vinèa și șapte vinuri din Ardeal au umplut o filă sentimentală în jurnalul destoinicului membru de club Zoli. 
O ultimă călătorie în Italia, la festivalul „Zivijo!” din Oslavia, a fost un bun prilej să popularizăm o carte despre povestea uitată a vinului Orange: Amber Revolution. Am încheiat oficial luna și anul în compania vinurilor Valahorum, în ultima noapte cu degustare consemnând și prima ninsoare în orașul bunicii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu