vineri, 4 iunie 2021

Summer Wine în Zooland ori în Nirvana, cu Herbert, Bambi și Valahorum

Nici nu mai știu de câte ori am fost la Zooland Sâmbăteni, paradisul demn de Arca lui Noe al lui Gabi Mohaci. Știu doar că, dacă dai căutare după cuvintele cheie corespunzătoare, vei găsi cel puțin douăzeci de articole pe cele două site-urile și pe blogul clubului. Ultima aventură la Zooland a fost o degustare în jurul unui ceaun cu tocăniță, avându-l pe Herbert ca dirijor principal hedonist.

 

Poate că Gabi Mohaci este cel mai pasionat iubitor de animale de prin partea asta de Europă. Aproape de Sâmbăteni, a creat un adevărat paradis pentru zeci de specii din toată lumea. Și l-a inventat, împreună cu familia, din nimic, „din bube, mucegaiuri și noroi”, sfințind un loc de care alții – stăpânii de balastiere, transportatorii de gunoi, localnicii indolenți -  nu s-au îngrijit nici un pic. De când l-am cunoscut pe Gabi, am organizat o mulțime de party-ul în fieful său cu animale, am participat la degustări de vin, la partide de pescuit și la festivaluri rurale de pe la Bata, ba am și făcut extraordinară excursie de 9.000 de kilometri, de-a lungul a 12 țări, pe durata a 11 zile, până la Nordkapp și înapoi, vizitând cel mai nordic punct al continentului european.

 

Locul numit Zooland e atâta de fain că a ajuns să fie vizitat zilnic de mii de oameni, unii veniți chiar de departe. Atracția lui ține de amestecul unic creat aici, un parc uriaș de distracții cuminți destinat deopotrivă adulților și copiilor, un lărgământ de șase hectare unde găsești libertatea de a ieși la picnic și la plimbare în preajma unor animale familiare ori exotice. Alături de cerbul roșu comun și de cerbul lopătar, găsim aici zimbri și lama, canguri pitici și capre pitice, emu și ponei Shetland, oi cameruneze, alpaca, păuni, iepuri, fazani de Himalaya și pe căprioara Bambi, o veche cunoștință de-a noastră, înconjurată de multe ciute, care de mare mai frumoase.

O căruță cu bunătăți postată la intrate, două pavilioane imense dotate cu tot ce este necesar unei petreceri reușite, dar și misterioasa Grotă a lupilor oferă turiștilor și curioșilor de pretutindeni tot ceea și-ar putea dori într-o evadare din marile orașe. Pe lângă toate aceste atracții, sâmbăta trecută, lângă Sâmbăteni, noi am oferit prietenilor neautorizați și tentația participării la o degustare de vin marca Wine Hunter Herbert Szasz, în jurul unui ceaun cu gulaș de porc pregătit magistral de master chef Călin Dehelean de la Vladimirescu. 

 

Anturajul CDViN a fost unul extrem de cosmpolit: am avut invitați din SUA, de pe la București, din Timișoara și Arad, ba chiar și din satul Ferendia. Unii amici sunt italieni din Veneto și Umbria stabiliți în România. Unii au venit cu mașina, alții cu microbuzul, cei mai entuziaști s-au încumetat să vină și să se întoarcă la Arad pe bicicletă. Și cum să nu o facă, doar erau de degustat șase vinuri de top marca Valahorum și de văzut zeci de animale și animăluțe în această inedită Arcă a lui Noe devenită uscat, grădină, paradis terestru. Ca să nu mai zic de gulașul excelent al lui Călin, cu care sperăm să ne întâlnim cât de curând în preajma acelorași inconfundabile arome culinare ardelenești.

Herbert ne-a servit pe rând următoarele vinuri : Summer Wine Alb 2020 (Fetească Albă&Chardonnay), Summer Wine Rosé 2020 (Busuioacă de Bohotin&Fetească Neagră), Valahorum Fetească Albă 2020, Valahorum Rosé 2020 (Busuioacă de Bohotin), Valahorum Fetească Neagră 2018, Valahorum Shiraz 2017. Pe primele le-am savurat alături de minunate aperitive constând în sărățele și plăcinte cu brânză de oaie, iar mai apoi, pe cele roșii, alături de neuitatul gulaș de porc la ceaun.

Despre vinuri, zic că Summer Wine-urile sunt perfecte pentru aceste party-uri de vară, pentru picnicuri bucolice, pentru efuziuni la malul mării. Nu șed prea mult în pahar, sunt preludiul select al unei petreceri hedoniste. Cu rosé-ul Valahorum putem începe o altă poveste, este atât de atrăgător și atât de select în același timp că poate ajunge un etalon pentru finețea vinului românesc. Încercați-l! Poate deveni vinul rosé al verii anului 2021! Din aceeași gamă, Feteasca Albă se arată un bun companion la restaurant înainte de a comanda un meniu bogat. Dintre vinurile roșii, suntem familiarizați cu Feteasca Neagră, puternică, tipică, de încredere. Marea surpriză este Shirazul, unul dintre cele mai bune gustate în ultima vreme, made in Romania. Alături de rosé, pentru mine acest Shiraz a fost vinul degustării de la Sâmbăteni.

Să mai spunem că Zooland ne-a făcut fericiți sâmbătă la Sâmbăteni. Unii, copii mai mari sau mai mici, am sărit la trambulină, alții am intrat în țarcul căprioarelor și, în chip de mici Buddha, am încercat să pătrundem chiar în Nirvana. Am hrănit caprele cu iarbă și sărățele, am mângâiat alpaca, am sărutat căprioare. Și am avut cu toții la dispoziție un număr aproape nelimitat de pahare și de gulașuri. Între două fotografii cu zoom sau fără, am reușit să atingem discret lumea unică a lui Gabi, blănuri de căprioară, boturi de căpriță, lână de alpaca. Și preț de o clipă ne-am confundat cu ea, într-o zi superbă de Summer. Wine.

  

 Mai multe imagini


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu